Deel dit artikel
-

40.000 euro crowdfunding voor iPad-game

Tempeest, een Utrechts bedrijf dat mobiele belevingen ontwikkelt, heeft voor haar iPad-game Lost in Time 40.000 euro opgehaald via crowdfunding. Investeerders konden via het platform Symbid een aandeel kopen. Aan de game heeft onder andere Freek de Jonge meegewerkt.

Ook voor game-ontwikkelaars is het vaak niet makkelijk om aan financiering te komen. Veel game-ontwikkelaars kijken daarom naar crowdfunding. Die kan zorgen voor de eerste gegarandeerde verkopen en een toegewijde groep ambassadeurs. In het geval van Tempeest meldde zich een bovengemiddeld aantal financiers.

Tempeest maakt location-based games voor iPad, of zoals het bedrijf het noemt: mobiele beleving. ‘We laten je het verleden meebeleven van de locatie waar je op dat moment bent. Je ziet prachtige filmbeelden en wordt door de karakters die je ontmoet uitgedaagd hen te helpen! Zo navigeer je over de kaart, speel je minigames, je loopt, rent en denkt na om de opdrachten op de juiste wijze te vervullen.’

Lost In Time vertelt het verhaal van een jongen die aan de haal gaat met de tijdmachine van een professor (Freek de Jonge), waarna het aan de speler is om een historische ramp te voorkomen.

Volgens Karen Sikkema, CEO van Tempeest moet het vinden van investeerders voor games zowel online als offline gebeuren. ‘Hoewel het soms leek alsof de campagne stil kwam te liggen, heeft het team achter de schermen hard gewerkt aan het verder ontwikkelen van de game.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond