Deel dit artikel
-

Cyber Monday: ten minste 3 miljard dollar omzet

Amerikaanse consumenten hebben maandag op Cyber Monday iets van drie miljard dollar uitgegeven, volgens schattingen van Adobe. Aan de oostkust was om 10 uur ’s ochtends lokale tijd al een half miljard dollar besteed, meer dan een jaar geleden.

De verkopen liggen 14 procent hoger dan vorig jaar, en veel artikelen waren gedurende de dag al niet meer leverbaar: gemiddeld zo’n vijftien op de honderd bestellingen. Adobe baseert zich daarbij op statistieken van 4500 Amerikaanse retailers.

Populaire producten waren speelgoed (met name gerelateerd aan Star Wars) en softwarebundels voor spelcomputers.

De drukte eiste ook zijn tol. Sites van winkelketen Target, betaaldienst PayPal, Foot Locker, Groupon en Victoria’s Secret waren geruime tijd niet of slecht bereikbaar.

Mobiel was goed voor ruim de helft van de winkelbezoeken, en 32 procent van de directe omzet. Adobe schat dat daarmee alleen al zo’n 156 miljoen dollar is gemoeid, waarvan 98 miljoen voor smartphones.

Met Thanksgiving (inclusief Black Friday en het weekend) is zo’n 8 miljard dollar uitgegeven. Dat zou een stijging zijn van 17 procent ten opzichte van vorig jaar. Het gaat overigens om voorlopige cijfers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond