Deel dit artikel
-

IAB en DDMA starten nieuw onderzoek naar zoekmachinetrends

Brancheorganisaties IAB en DDMA starten een nieuw onderzoek naar zoekmachinetrends. Met een aandeel van 41,8 procent is Search Engine Advertising (SEA) het grootste online advertentiekanaal in Nederland. En met een marktaandeel van ruim 95 procent is Google in Nederland de dominantste zoekmachine.

Internationaal zijn er diverse onderzoeken over de trends binnen de Googlezoekmachine, zowel met betrekking tot SEA als met betrekking tot SEO. Vergelijkbare onderzoeken zijn in Nederland nauwelijks uitgevoerd, ook al hebben ze veel toegevoegde waarde voor nagenoeg alle online professionals.

Het doel van het nieuwe onderzoek is om een goed beeld te krijgen hoe de Google-zoekmachine zich dit jaar in Nederland heeft ontwikkeld. Het zal in het voorjaar van 2016 worden gepubliceerd.

Om tot een breed gedragen onderzoek te komen zullen de IAB taskforce Search en de DDMA Commissie Search de krachten bundelen en deze tweede editie van het onderzoek samen opzetten en uitvoeren. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Deloitte.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond