Deel dit artikel
-

Nieuwe Neckermann wil landelijke dekking met eigen winkels

Neckermann wil landelijke dekking met ondersteunende winkels in Nederland en België. Dat vertelt Bas Pieper, de nieuwe CEO van Neckermann, aan Emerce. Gisteren werd bekend dat postorderbedrijf Neckermann een fusie aangaat met de online webshop D5Avenue. In eerste instantie worden zeventien winkels geopend.

Neckermann.com gelooft sterk in de hernieuwde kracht en noodzaak van fysieke kijk- en afhaalwinkels, zo laat het bedrijf vandaag in een persbericht weten. In die nieuwe Neckermann.com winkels zal het brede aanbod van scherp geprijsde artikelen worden gecombineerd met ‘persoonlijke service’ en gemakkelijke afhaalmogelijkheden van de online bestelde producten.

De samenvoeging komt nogal plotseling. Een kwestie van snel beslissen?

Pieper: “Dat was inderdaad een kwestie van weken. Met de bestaande formule D5Avenue hebben we een sterk aanvullend assortiment en we zagen met Neckermann een win. We hadden met D5Avenue al plannen voor winkels en hadden de mogelijkheid om enkele winkels van Kijkshop over te nemen. De optelsom maakt het interessant. Het netwerk van ons als bedrijf is groot, ook internationaal, er is ook veel inkoopkracht en armslag.” (D5Avenue bedient de Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse markt vanuit grote magazijnen in Naarden en Drachten – red.)

Is de formule Neckermann niet wat verzwakt na het faillissement in 2014?

“Ik denk dat de naam juist sterk is. Dat heeft alles met het aanbod en de prijs te maken. Wij hebben niet het complete assortiment, we gaan ook niet van de daken schreeuwen dat we de beste prijs hebben, maar mensen weten dat ze bij ons goede producten tegen een lage prijs kunnen krijgen. Qua service gaan we daar nu een belangrijk element aan toevoegen. Retouren zijn in e-commerce onvermijdelijk. Dan is het handig als klanten in de winkel meteen een alternatief kunnen meenemen.”

In dat geval zijn die 17 winkels in Nederland en België niet toereikend.

“We hebben een ambitieuze, maar tegelijk een bescheiden planning, we zijn niet in staat om in een keer tientallen winkels te openen. We hebben nu een beetje de middengordel van Nederland, van Amsterdam naar Dordt, en rechts van Meppel naar Hengelo. Daar ziet u vele gaten en die gaan wij invullen. Binnen twee jaar zeker willen we een landelijke dekking in zicht hebben.”

Een nieuwe retailformule in de markt zetten is anders niet zonder risico, zoals we de afgelopen weken hebben kunnen zien.

“Wij lezen ook de krant en we zien dat formules moeite hebben om doelgroepen te bedienen. Bijvoorbeeld door formules van twintigers aan vijftigers te presenteren. Daar leren we uiteraard van. Wij zijn er voor alle niveaus en leeftijden, niet alleen in de binnensteden, maar ook in de randgemeenten. We geloven nog altijd sterk in het winkelen. De inrichting wordt daarop aangepast. De winkels krijgen een open karakter, waar het prettig toeven is. Uiteraard wel met een vette knipoog naar de webwinkel.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond