Deel dit artikel
-

Booking.com lanceert chatbot platform

Het Nederlandse Booking.com lanceert vandaag een chatbot platform waarmee klanten een hotelkamer kunnen boeken of nadere informatie over hun kamer kunnen opvragen.

Vooralsnog is die bot alleen beschikbaar via de platforms van Booking.com, zoals het web en apps voor iOS en Android. Later wordt de technologie ook geïntegreerd in bijvoorbeeld Facebook Messenger, dat recentelijk een eigen platform voor chatbots introduceerde. Chatbots zijn intelligente programma’s die de natuurlijke taal begrijpen.

De bot kan vertellen welke parkeermogelijkheden er zijn, wat de uitchecktijden zijn of welk type bedden kan worden aangeboden. De bot moet uiteindelijk de volledige klantreis begeleiden. 75 procent van de klanten prefereert zelfbediening, zegt Booking.com

Volgens David Vismans, chef producten van Booking.com, is een eigen bot noodzakelijk omdat niet alle functionaliteit wordt ondersteund. Op dit moment worden 42 talen ondersteund.

Booking.com werkt volgens Visman ook aan een eigen vertaalsysteem, omdat oplossingen als die van Google en IBM Watson ‘niet perfect’ zijn.

De chatbot is meteen beschikbaar voor alle klanten, maar is nog niet aangesloten bij alle partners.

Booking_com-chat--930x521

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond