Deel dit artikel
-

ABN laat klanten rekening delen via app

Klanten van ABN AMRO met een iOS-toestel kunnen vanaf vandaag via de Mobiel Bankieren app een gezamenlijke uitgave verrekenen. De gebruiker van de app voegt het e-mailadres van de deelnemers toe en via de app wordt een betalingsverzoek verstuurd. Vervolgens is in de app eenvoudig te zien wie al wel of nog niet heeft betaald.

Degene die de rekening voorschiet, moet klant zijn van ABN AMRO en de Mobiel Bankieren app van de bank gebruiken. Andere deelnemers hoeven geen klant bij ABN AMRO te zijn. Op korte termijn volgt deze mogelijkheid ook voor Android.

Volgens Jessica Niewierra, directeur Internet & Mobiel bij ABN AMRO, biedt de functionaliteit een praktische oplossing voor vrienden en familie die samen kosten delen. ‘Dat kan zowel vooraf als achteraf. Het voordeel is dat de functionaliteit bankonafhankelijk is. Iedereen kan door een gebruiker van onze app aan de gezamenlijke betaling worden toegevoegd. Het enige dat je nodig hebt, is een e-mailadres.’

ABN heeft 1,1 miljoen klanten die gebruikmaken van de Mobiel Bankieren-app. De app is in augustus ongeveer 33 miljoen keer gebruikt. Met de app kunnen klanten overal hun saldo checken, geld overboeken, bij- en afschrijvingen bekijken en bankmails ontvangen en versturen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond