Deel dit artikel
-

ABN: Meer geld voor innovatie

ABN gaat tot 2020 de uitgaven aan innovatie en digitalisering met 0,4 miljard euro verhogen ten opzichte van 2015. Dat maakte de bank zojuist bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

‘We willen nu de volgende stap zetten om onze klanten met innovatieve digitale oplossingen te voorzien van diepgaande expertise’, aldus bestuursvoorzitter Gerrit Zalm.

Bij Retail Banking wordt het assortiment digitale producten versneld uitgebouwd en de omnichannel distributie geoptimaliseerd (pdf).

Ook wordt de in 2008 opgezette online bank MoneYou uitgebreid met nieuwe producten in Noordwest-Europa.

Zalm verwijst verder naar de Mobiel Bankieren app, die een zesde positie in een mondiaal onderzoek bereikte.

Overigens gaan de vernieuwingen weer niet zonder banenverlies. Wederom zet de bank 1500 werknemers op straat. De operatie kost dit kwartaal naar verwachting 150 à 175 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond