Deel dit artikel
-

ABN start eerste ‘sociale zoekmachine’ van Nederland

ABN AMRO is naar eigen zeggen de eerste sociale zoekmachine van Nederland gestart. Via The Good Search zijn makkelijker sociale ondernemingen te vinden.

Sociale ondernemingen, oftewel bedrijven met een sterk maatschappelijke component, mogen bij veel Nederlanders op sympathie rekenen. Een ruime meerderheid van de Nederlanders (66 procent) wil graag producten of diensten van deze ondernemingen afnemen. Maar in de praktijk doet vrijwel niemand dat nog, zo blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder meer dan 1.000 Nederlanders.

Sociale ondernemingen moeten als zodanig herkenbaarder zijn, zo geeft een grote meerderheid van de respondenten in het onderzoek aan. Ruim driekwart wil dat meteen duidelijk is of een onderneming een sociale onderneming is. Maar de meeste Nederlanders geven ook toe zelf nooit de moeite te nemen om te onderzoeken of dat het geval is.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond