Deel dit artikel
-

‘Achteraf betalen webwinkels groeit hard’

Een klein jaar geleden ging Capayable van start. Vandaag verwerkt het rond de vijfduizend achterafbetalingen voor webwinkels. “We leggen nu verbindingen met de grote knooppunten, zoals PSP’s en winkelplatformen”, aldus Oprichter Patrick van de Graaf.

De kiem van Capayable is ontwikkeld bij PostNL, maar toen dat bedrijf moest gaan reorganiseren vielen internetbetalingen van de wagen. De Graaf verliet zijn functie van business development manager bij het postbedrijf en besloot het systeem voor achteraf betalen, bekend van de acceptgiro, door te ontwikkelen en in de markt te zetten.

“Het begint nu te draaien. Er zijn zo’n 25 winkels bij ons aangesloten en we zijn nu bezig het bereik te vergroten.” Door zijn betaaldienst aan te bieden op winkelplatformen als SEOshop, Shopify en Tictail groeit het potentieel bereik in een keer naar duizenden winkels. Daarom voert Van der de Graaf nu gesprekken met dit soort partijen.

“We zijn honderden procenten goedkoper dan de andere spelers Klarna en Afterpay. We vragen geen percentage van de factuur en een vast bedrag, maar gewoon altijd één euro. Enkel iDEAL is goedkoper. Omdat we zo goedkoop zijn, moeten we wel volumes maken om te verdienen.” Daarom voert De Graaf ook gesprekken met payment serviceproviders om zijn dienst in hun portfolio te laten opnemen.

Veel groei ziet de ondernemer opkomen uit e-commerce op mobiele telefoons en tablets. Zeker waar het om aankopen per mobiele telefoon gaat, is dat logisch. Het kleine scherm leent zich slecht voor ingewikkelde afrekenprocessen als iDEAL-betalen of per creditcard. “Mobiele e-commerce gaat richting de helft van alle transacties.”

Capayable is opgericht door De Graaf en ACCS Incasso en Gerechtsdeurwaarders.

Foto: hockeyholic (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond