Deel dit artikel
-

Actiepagina.nl bouwt mobiele app

Kortingssite ActiePagina.nl wil begin volgend jaar een mobiele app uitbrengen om meer verkeer naar de fysieke winkels van zijn adverteerders te brengen.

“Veertig procent van de Nederlandse gebruikers van ActiePagina komt van telefoons en tablets. In Engeland is dat 55 procent, dus je mag verwachten dat dat in Nederland ook die kant op gaat.” Bedrijfsleider Mike Lester schetst het uitgangspunt van waar zijn team in Amsterdam nu aan zit te werken.

Momenteel wordt er gewerkt aan de bouw van een mobiele app. Die moet de basis leggen voor meer activiteiten op de fysieke retailmarkt. Het bedrijf richt zich nu overwegend op online retailers, maar met behulp van locatie-informatie in de app moeten ook winkeliers in de winkelstraten kortingsbonnen en andere acties kunnen gaan verspreiden onder het winkelend publiek.

De app kan proactief een seintje geven wanneer een consument een winkel met acties passeert of de shopper kan vooraf al coupons vanaf het web in de app hebben opgeslagen. Die zijn dan aan de balie van de winkel in te wisselen.

In Amerika en de ons omringende grote Europese landen is zo’n app al actief. Lester: “We brengen die ervaringen naar de Nederlandse markt. Sinds de overname door RetailMeNot van ActiePagina in maart 2013 hebben we geïnvesteerd in de uitbreiding van het gebruikersbestand, het product zelf en onze relaties met winkels. Dat staat nu goed genoeg om ons aanbod te gaan versnellen en met het mobiele product de markt te betreden.”

In Amerika en Europa installeerden tot op heden zo’n zestien miljoen consumenten de mobiele apps van RetailMeNot. Het bedrijf heeft daarnaast nog eens twintig miljoen e-mailadressen, waaronder een half miljoen Nederlandse, om zijn app mee onder de aandacht te brengen. ActiePagina.nl verwerkt jaarlijks zo’n vijf miljoen bezoeken, dertig procent meer dan het jaar ervoor.

Over de financiële prestaties in Nederland kan de directeur niets zeggen. Begin november publiceert moederbedrijf RetailMeNot de financiële resultaten over het derde kwartaal.

Foto: Zhao (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond