Adcrowd haalt half miljoen op voor retargetplatform

Het Nederlandse Adcrowd heeft bij een niet nader genoemde ‘informal investor’ 550.000 euro opgehaald om verdere groei voor zijn retargetingplatform te realiseren. Adcrowd richt zich op het web en Facebook.

Het bedrag zal worden gebruikt om verder te investeren in de ontwikkeling van het platform en marketing en sales. Daarnaast wordt gekeken naar internationale expansie.

Met retargeting is het mogelijk om bezoekers die de website van de adverteerder hebben bezocht, opnieuw te bereiken via gepersonaliseerde banner- of tekstadvertenties op websites van derden, zoals Telegraaf.nl of Facebook. Het inzetten van retargeting als online advertentietechniek, naast bijvoorbeeld SEA, SEO en display, wordt populairder, maar de markt staat feitelijk nog in zijn kinderschoenen, zegt het bedrijf.

Tot voor kort kon een online adverteerder alleen bij Google remarketing of via een zogeheten tradingdesk aan retargeting doen. Via Google is het bereik beperkt. Zo is er bijvoorbeeld geen toegang tot Facebook. Via een tradingdesk kan dat wel, maar is er geen transparantie.

Het retarplatform van Adcowd claimt volledig bereik door koppelingen met vele advertentiehandelsplaatsen, zoals Facebook, Google, Microsoft en OpenX. Adverteerders beheren zelf eenvoudig hun eigen campagnes.

2 Reacties

Lekker!! Gefeliciteerd Jorrit!

Dit lijkt me een zegen. De online advertentiemogelijkheden zijn tot dusver zeer beperkt naast Adwords. Ik hou de ontwikkeling in de smiezen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug