Deel dit artikel
-

Adcrowd lanceert self-service Facebook retargeting

Het Nederlandse Adcrowd breidt zijn werkterrein nu definitief uit naar Facebook. Via enkele handelingen kunnen adverteerders voortaan eenvoudig zelf retargetingadvertenties plaatsen op de News Feed en Sidebar van Facebook.

Adcrowd biedt een self-service retargetingplatform aan waarmee gebruikers direct toegang hebben tot grote advertentieveilingen als die van OpenX, Rubicon, Admeld en Appnexus. De nieuwe Facebook-dienst heeft afgelopen maanden proefgedraaid en de startup verwacht veel interesse vanuit de online advertentiemarkt. Maandelijks zijn er in Nederland 7,5 miljoen Facebook-gebruikers actief. Het inzetten van retargeting als online advertentietechniek wordt via dit sociale netwerk erg belangrijk.

Retargeting op de News Feed van Facebook laat volgens het bedrijf goede resultaten zien. Adverteerders die meededen met de Beta-test behaalden een zeer hoog gemiddelde CTR (click through rate) van 2,1 procent, zo’n negen keer hoger dan bij web retargeting het geval is. De CPA (cost per action) kwam 34 procent lager uit dan web retargeting en 18 procent onder Sidebar-retargeting. Een ander voordeel van News Feed-retargeting is dat deze advertentie-units ook de gebruikelijke sociale elementen heeft, zodat mensen de geplaatste advertentie ook kunnen Liken en delen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bas Brand

Dat zijn mooie cijfers! Gaaf hoe de advertentiemarkt transparanter wordt door deze manier van challengen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond