Deel dit artikel
-

Adobe neemt advertentietechnologie Ensemble over

Adobe heeft voor een onbekend bedrag de advertentietechnologie Ensemble (ook wel bekend als Tumri) van Collective overgenomen. Dat maakte het Amerikaanse bedrijf vandaag bekend op de Adobe Summit Europe in Londen, het jaarlijkse marketingcongres van Adobe.

Met de overname breidt Adobe de programmatische advertentie-inkoop van Adobe Media Optimizer uit met creatieve functies. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld in real-time creatieve content aanbieden, via meerdere marketingkanalen, en de effectiviteit daarvan meten.

Adobe zegt daarmee het enige platform te bieden dat adverteren, data en creatieve optimalisatie combineert om ‘programmatische marketing te herdefiniëren.’ Zo kunnen op basis van geografische informatie of websitegedrag verschillende versies van dezelfde display advertentie worden getoond. Aanvullende gegevens komen onder meer van Adobe Marketing Cloud en Adobe Audience Manager. Het nieuwe aanbod is naar verwachting later dit jaar beschikbaar.

Adobe kondigde vanochtend ook aan dat het zijn marketing cloud heeft geoptimaliseerd, waardoor Big Data beter geïntegreerd kan worden met creatieve content. Zo kunnen Photoshop-bestanden geschikt worden gemaakt voor web- en mobiele ervaringen. Maar ook wordt het mogelijk om ‘hotspots’ toe te voegen aan video’s, waardoor consumenten de producten die in de video worden getoond  meteen kunnen bestellen.

Daarnaast kan de kijkervaring aanhoudend worden geanalyseerd en kan men bijvoorbeeld beste timing voor advertenties bepalen en de prestaties vergelijken met die van concurrenten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond