Deel dit artikel
-

Adverteerders slecht te vinden

De top-50 van bedrijven met de hoogste reclamebestedingen is slecht te vinden via zoekmachines. Dat stelt Multiscope, dat onderzoek deed voor adviesbureau Traffic4U.

Adviesbureau Traffic4U wilde weten of de sites van grote adverteerders gevonden konden worden op steekwoord. Voor de biermerken was dit bijvoorbeeld bier, brouwerij, pils en pilsner. Grolsch bleek het beste vindbaar, Heineken deed het weer veel slechter. Via het zoekwoord "recepten" kwamen alleen Ilse, Google en Lycos met Vrouwonline.nl aanzettten. MSN en Altavista in het geheel niet. Andere onderzochte zoekmachines waren Vindex.nl, en Altavista.nl.

De algemene conclusie van de metingen luidde dat 92 procent van de websites slecht vindbaar is. Bovendien bleek dat 69 procent van de internetters niet verder dan de derde pagina in de zoekresultaten kijkt. Vooraan komen in de ranglijst van resultaten lijkt daarmee cruciaal te zijn. Volgens opdrachtgever Traffic4U wordt er door adverteerders bij de bouw van websites geen rekening gehouden met zoekmachines. Daarbij moet gezegd worden dat Traffic4U als doelstelling heeft bedrijven te helpen bij de positionering in de zoekresultaten van zoekmachines.

Deel dit bericht

1 Reactie

Mark Molenaar

Wiens brood men eet, … Krijgen we nu elke paar maanden weer zo'n onderzoek waarin de conclusie is dat ze slecht te vinden zijn? Meeste mensen zullen wel direct naar die sites gaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond