Deel dit artikel
-

Meer adverteerders storten zich op sociale media

Adverteerders gaan nog meer geld steken in sociale media. Dat schrijft ClickZ op basis van een enquête onder reclamebureaus.

Bureaus als Crispin Porter+Bogusky, AKQA, Razorfish, Huge, Brunner, Rokkan en Evolution Bureau geven aan dat hun klanten steeds meer met sociale media doen. Drie van de acht bureaus zeggen dat de bestedingen aan sociale media in een jaar tijd ongeveer zijn verdubbeld.

Adverteerders kopen steeds meer mediaruimte bij Twitter en Facebook. Met name Facebook Premium Ads en Facebook Marketplace Ads blijken in trek, niet in de laatste plaats vanwege de mogelijkheden om doelgroepen gericht te benaderen.

Sterk in opkomst is de Promoted Trend bij Twitter. Met name een nieuwe Twittercampagne van American Express lijkt de belangstelling te hebben gewekt.

Pinterest, Zynga, Facebook, Foursquare, Twitter, YouTube en StumbleUpon worden door adverteerders genoemd als de belangrijkste platforms voor sociale media in 2012.

De bevindingen van ClickZ lijken ook te worden bevestigd door Duke University’s Fuqua School of Business. Die houdt er rekening mee dat Amerikaanse marketingbestedingen de komende acht jaar met 8 procent zullen stijgen. De bestedingen gaan overwegend naar digitale media en sociale media in het bijzonder. Gemiddeld wordt iets meer dan 7 procent van het marketingbudget daaraan besteed. In 2017 zal het aandeel 19,5 procent bedragen.

Volgens de Fuqua School of Business zijn sociale media op dit moment nog geen standaard onderdeel van de marketingmix.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond