Deel dit artikel
-

Advertentieplatform voor Foursquare

Foursquare start half juni een advertentieplatform en is nu al bezig om partners te zoeken.

Formeel heeft het sociale netwerk er nog geen mededelingen over gedaan, maar adverteerders als Walgreens zeggen dat zij reeds benaderd zijn als mogelijk partners voor het project.

Gebruikers kunnen Foursquare laten weten waar ze zijn (inchecken), zo sparen voor punten (badges) en kortingsacties in de buurt ontdekken. In dat kader had Foursquare al wel marketingovereenkomsten met grote Amerikaanse bedrijven als American Express, Pepsi, Dunkin’ Donuts, Whole Foods en RadioShack, maar men wil nu ook adverteerders over de streep zien te trekken met gerichte advertenties die dezelfde algoritmen gebruiken als waarmee Foursquare winkels of restaurants adviseert.

De markt voor location based advertising is nog grotendeels onontgonnen, al is de verwachting dat Facebook zijn inspanningen op dit gebied zal versterken.

Foursquare, dat in juni nog 50 miljoen dollar ophaalde, maakte een dezer dagen bekend dat het 20 miljoen gebruikers heeft.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond