Deel dit artikel
-

Aer Lingus zet hashtag op vloot

De Ierse luchtvaartmaatschappij Aer Lingus daagt zijn klanten uit om wat vaker te twitteren. Op zijn vliegtuigen is de hashtag “#socialjet te lezen, met daarboven vragen als Hoe vind je ons? en Heb je ons al gevolgd?

Communicatiedirecteur Decan Kearney sprak een dezer dagen in de Irish Times over het vliegtuig als een vliegende billboard. De Twitter-actie is vooral bedoeld om reizigers opmerkzaam te maken op zijn Facebook- en Twitter-activiteiten. Die zijn er nog maar zeer kort. Het Twitter-account ging in mei in de licht. De Facebookpagina bestaat een krap half jaar.

Een dure grap, want het aanbrengen van een tekst op een enkel vliegtuig kost al honderdduizend euro. Het verwijderen ervan kost evenveel. Aer Lingus heeft geen eigen vliegtuigen, maar huurt ze.

Aan de andere kant lijkt het een verstandige marketinginvestering, want vliegtuigen worden vaak gefotografeerd. Maar bovenal: Aer Lingus heeft ook adverteerders benaderd om te adverteren op vier plekken op het vliegtuig.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond