Deel dit artikel
-

Ahold: 1,1 miljard euro online omzet

Retailer Ahold boekte over het jaar 2013 een online omzet van 1,1 miljard euro. De helft daarvan betreft handel in voedsel, maar de grote groeier zijn de non-foodartikelen.

De sterke online groei, van 16,9 procent ten opzichte van 2012, draagt sterk bij aan de totale jaargroei. Waar Ahold in het vierde kwartaal met een verkoopdaling van 1,1 procent kampt, komt de omzet over het hele jaar uit op een plus van twee procent: 32,6 miljard euro.

Drie procent van de concernomzet is afkomstig uit online handel. Daaronder vallen de activiteiten van Peapod in de V.S. en bol.com en Albert.nl in Nederland. De opsplitsing:

  • food: 596 miljoen euro (+13,5 procent)
  • non-food: 490 miljoen (+23 procent)

De leiding zegt: “We blijven de online activiteiten uitbreiden dit jaar. Dat zal resulteren in sterke omzetgroei.”

Aholds omzet in Nederland groeide in afgelopen kwartaal met 0,7 procent tot 2,7 miljard. Over het hele jaar werd een plus van vier procent genoteerd, wat staat voor een omzet van 11,5 miljard euro. In Amerika werd 26 miljard euro omzet geboekt, een plus van 1,1 procent.

Het nettoresultaat over het hele jaar bedraagt 2,5 miljard euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond