Deel dit artikel
-

Ahold ‘zwijgt’ over financieel resultaat e-commerce

Ahold heeft grote ambities met e-commerce, maar houdt vooralsnog de lippen stijf op elkaar wat de digitale, financiële resultaten betreft. 

Vanochtend publiceerde het bedrijf de cijfers over het vierde kwartaal en, daarmee, heel 2011. Zo blijkt de jaaromzet te zijn gestegen met 2,5 procent naar 30,3 miljard.

Opmerkelijk is, dat de onderneming pas geleden met enig bravoure bekendmaakte dat het zijn online omzet wil verdrievoudigen tot anderhalf miljard euro per 2016,. Aan die strategische ontwikkelingen wordt echter met geen woord gerefereerd.

Wel is bekend, dat Ahold internationaal een omzet van zo’n vijfhonderd miljoen euro heeft met onlinediensten, waaronder met een dienst als Appie. Dat is zo’n anderhalf procent van de omzet over 2011.

Eind vorig jaar trok Ahold Roy Perticucci aan om de e-commerce activiteiten uit te breiden. Perticucci is afkomstig van het Engelse Tesco, een retailer die internationaal voorloopt met online handel. Daar hielp hij de digitale omzet groei van 150 miljoen naar een miljard pond.

Foto: Matt Gillivray (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond