Deel dit artikel
-

Albert Heijn ontkent samenwerking UPS

Albert Heijn ontkent tegenover Emerce het bericht uit het FD dat het zijn vestigingen uitbreidt met ophaalpunten van de Amerikaanse pakketbezorger UPS. Een woordvoerster laat weten dat de berichtgeving in het FD hierover vanochtend onjuist is. “De enige samenwerking die er met UPS bestaat is die voor de ophaalpunten van Bol.com.”

Het FD baseert zijn verhaal op een gesprek met UPS-directeur Henk Kammeraat, die als volgt wordt geciteerd:`We waren op zoek naar een grote keten, waar veel mensen komen. Albert Heijn is dat. Daarbij heeft dat bedrijf een contract met Bol.com, een van de grootste onlinewinkels in Nederland. Daar bezorgen wij al voor.’

UPS zou volgens het FD zijn Kiala afhaalpunten in Nederland door de samenwerking met Albert Heijn in één keer verdubbelen naar 1400. Daarmee zou UPS in Nederland de tweede speler worden achter PostNL met nu nog 2600 postagentschappen.

Kiala kwam begin vorig jaar in handen van het Amerikaanse UPS. Door de toename van onlinebestellingen verschuift de levering aan huis naar het gebruik van afhaalpunten, omdat veel consumenten overdag niet thuis zijn als de bezorger aan de deur komt.

PostNL heeft overigens wel servicepunten in diverse supermarkten, inclusief Albert Heijn, en bij Gamma en Karwei.

Het FD-verhaal staat nog steeds op de voorpagina. De woordvoerster van Albert Heijn: “We gaan vragen of ze het willen verwijderen.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Max Limburg

En wie zijn de slachtoffers in NL: De overige pakketjesbezorgers, zoals Deutsche Post/DHL. Dus wie gaat PostNL misschien overnemen? Deutsche Post/DHL misschien? Zijn ze meteen van de PostNL-concurrentie af in Duitsland. En hebben ze meteen een voet tussen de deur in Italie en de UK, via PostNL.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond