Deel dit artikel
-

Alle Zara-winkels krijgen RFID

Retailbedrijf Inditex, bekend van kleding- en webwinkel Zara en Pull & Bear, gaat RFID toepassen om zijn supply chain te stroomlijnen. De technologie is al geïmplementeerd in 700 Zara winkels en in 2016 moeten alle winkels zijn voorzien.

CEO Pablo Isla noemt het ‘een van de belangrijkste veranderingen van de operationele activiteiten van ons concern.’ Met de technologie kan veel beter worden vastgesteld welke artikelen in welke winkel aanwezig zijn. Wanneer een kledingstuk online wordt besteld, kan deze meteen vanuit een van de winkelvestigingen worden geleverd.

Radio frequency identifcation (RFID), de technologie om van afstand informatie op te slaan en af te lezen, wordt breder opgepakt door retailers. Vergeleken met de traditionele, handmatige manier om barcodes te scannen, is RFID ongeveer 25 keer sneller. Een aantal retailers weet zelfs voorraadnauwkeurigheid van 99 procent te realiseren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond