Deel dit artikel
-

Amazon online marktleider in cosmeticaverkoop

Er zijn zoveel externe partijen die Amazon als verkoopplatform gebruiken dat Amazon in de VS inmiddels marktleider is op het gebied van cosmeticaverkoop.

Dat blijkt uit onderzoek van 1010data. De wereldmarktplaats heeft een online marktaandeel van 21,1 procent. Wanneer het aanbod van de verkooppartners niet wordt meegerekend, dus enkel Amazons eigen aanbod, dat staat het marktaandeel qua aantal verzendingen op 14,4 procent. Een nummer drie-positie na Macy’s (17,4%) en Sephora USA (15%).

Hetzelfde onderzoek laat zien dat het cosmeticamerk Anastasia qua online omzet met 147 procent groeide in 2016. Dat is het directe gevolg van een sterke socialmediastrategie. Ook Victoria’s Secret verdubbelde (+120%) afgelopen jaar. Het nummer groeimerk in de VS was vorig jaar Burts Bees met een stijging van 58 procent.

De cosmeticabranche zette vorig jaar voor zo’n 1,2 miljard dollar om via internet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond