Deel dit artikel
-

Amazon ontdekt Snapchat als verkoopkanaal

Amazon gebruikt Snapchat en Instagram om klanten te lokken voor de feestdagen. Daarmee wordt een heel nieuw verkoopkanaal aangeboord.

Amazon lijkt volop in te zetten op sociale media. Eerder dit jaar werd al een hashtag gelanceerd waarmee Amerikaanse consumenten via Twitter artikelen in een verkoopmandje konden deponeren. Afrekenen ging nog wel op de oude manier, via de webwinkel van Amazon.

Nu worden Snapchat en Instagram voor hetzelfde doel gebruikt. Consumenten zien in Instagram foto’s van producten die verwijzen naar een bijbehorende productpagina. In Instagram heeft Amazon bijna 100.000 volgers.

Bij Snapchat schiet Amazon aanbiedingen op consumenten af die in seconden verdwijnen, zoals bij dit medium gebruikelijk is. Donderdag werd de eerste ‘snap’ verstuurd.

Amazon maakte al eerder intensief gebruik van Facebook en Pinterest, maar met Instagram en Snapchat hoop de retailer vooral mobiele gebruikers te bereiken. Instagram heeft alleen al 40 miljoen unieke gebruikers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond