Deel dit artikel
-

Amazon Web Services in business intelligence

Amazon Web Services, de clouddochter van Amazon, gaat de concurrentie aan met Microsoft, IBM, SAP en Tableau. Het stapt in de markt voor business intelligence met een nieuw product Space Needle.

Business intelligence zijn data-analyses waarmee managers en marketeers beslissingen kunnen nemen. Die markt is al aardig vol, maar Amazon ziet kansen aangezien het al data beheert van Netflix, Airbnb, Nike en Pfizer.

De BI markt bereikt volgend jaar een omvang van 143 miljard dollar. Naast grote namen als SAP en IBM, bewegen ook   Tableau Software, Tibco en Microstrategy en starups als Birst Inc. Domo zich op deze markt.

De nieuwe dienst, genoemd naar de gelijknamige toren in Seattle, wordt later vandaag gelanceerd op AWS re:Invent in Las Vegas.

AWS en Rackspace bevestigden vandaag hun samenwerking voor het leveren van tools, expertise, applicatiebeheer en operationele ondersteuning aan zakelijke cloudgebruikers. Speerpunten van de samenwerking zijn Fanatical Support for AWS en de diensten Managed Security for AWS, Compliance Assistance for AWS en Managed Cloud for Adobe Experience Manager.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond