Deel dit artikel
-

Amerikaanse IAB biedt adblock tool voor uitgevers

De Amerikaanse brancheorganisatie voor online adverteerders Interactive Advertising Bureau gaat uitgevers helpen met de identificatie van adblockers. Met een nieuwe tool kunnen uitgevers gebruikers met adblockers een boodschap tonen.

De IAB haast zich te zeggen dat het maar een van de middelen is die kunnen worden ingezet. Verschillende uitgevers vragen gebruikers met adblockers om die uit te zetten, of gaan nog een stap verder: ze tonen helemaal geen content.

De IAB liet eerder doorschemeren dat men ook naar juridische middelen wil kijken, al heeft dat tot dusverre weinig opgeleverd. Gisteren nog verloor Axel Springer een rechtszaak tegen AdBlock Plus.

De IAB organisaties in andere landen volgen overigens een eigen koers. IAB Nederland heeft nog geen standpunt ingenomen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Z.Eur

Dit wordt natuurlijk weer een kat-en-muis spel.
Zodra te veel sites met dit soort adblocker-blockers komen dan er wel weer adblockers die net doen alsof de ads netjes getoond worden…

Mart

Precies Z.Eur;

Doet me denken aan het verhaal dat +/- 10-15 jaar terug speelde; over de radardetectoren, radardetectordetectoren en radardetectordetector-detectoren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond