Deel dit artikel
-

Amerikaanse tak Heineken stevig in geautomatiseerde inkoop

Heineken USA gaat dit jaar een kwart van zijn omzet besteden aan digitale advertenties en tien procent daarvan loopt via geautomatiseerde inkoop.

De aanpak geldt voor alle merken van Heineken, waaronder Dos Equis en Desperados. Heineken heeft een samenwerking aangekondigd met technologiepartner TubeMogul, die het bedrijf helpt met de geautomatiseerde inkoop. Een flink deel van het budget gaat overigens naar video.

Drie jaar geleden ging nog maar 5 procent van het budget naar digitale media. Een merk als Desperados richt zich tegenwoordig echter volledig op het digitale domein.

Rob Amram, mediadireceur van Heineken USA, erkent tegenover The Wall Street Journal dat de mediaplannen achterhaald waren, en Heineken te veel afhankelijk was geworden van radio en tv. ‘We zijn slimmer geworden en meten consumentengedrag beter.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond