Deel dit artikel
-

Anderhalf miljard digitale omzet WPP

Het internationale bureaunetwerk WPP ziet de digitale omzet met acht procent stijgen tot 1,6 miljard pond. Het bedrijf haalt nu 36 procent van zijn verkopen uit digitale en interactieve activiteiten voor zijn klanten.

Vanochtend publiceerde WPP in Londen de financiële cijfers over het tweede kwartaal. De groepsomzet voor het eerste halfjaar nam met 2,7 procent toe tot 5,5 miljard pond. Die groei wordt voornamelijk gedreven voor activiteiten op de snelgroeiende markten en met digitale activiteiten.

De winst steeg met 26 procent tot 396 miljoen pond.

Bureaunetwerken als WPP investeren de laatste jaren fors in het uitbreiden van hun digitale expertise. Traditioneel gezien werken bedrijvengroepen als WPP, Dentsu, IPG en Publicis vooral in het niet-digitale domein. Met gerichte overnames breiden ze hun digitale expertises uit. Zo werd Traffic4u onlangs gekocht door IPG en nam WPP in Nederland bijvoorbeeld Media Republic en Bannerconnect over.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond