Deel dit artikel
-

‘Android passeert iOS in advertentieverkeer’

Mobiele advertenties via Androidtoestellen genereren zo langzamerhand meer verkeer dan advertenties via iOS-apparaten. Jarenlang had Android een enorme achterstand op dit gebied, maar volgens Opera Mediaworks is het omslagpunt bereikt.

Er zijn meer Androidtoestellen dan iOS-apparaten, maar iOS wist tot dusverre steeds meer verkeer naar sites van adverteerders te genereren. In de afgelopen drie maanden is de verhouding gewijzigd: 42,8 procent voor Android, 38,2 procent voor iOS. Ook leveren advertenties via Android meer op, zij het dat Android iOS op dit punt nog niet heeft ingehaald. IOS claimt ruim de helft van de advertentie-omzet.

Android lijkt de winst te hebben behaald ten koste van BlackBerry, dat in hoog tempo marktaandeel verliest.  Niet verrassend komt het meeste verkeer van Samsung-toestellen, met een marktaandeel van zestig procent. Daarna volgen LG, Motorola, HTC en ZTE. Ook het Symbian platform (voorheen: Nokia) is nog altijd goed voor 5,8 procent van het advertentieverkeer.

In sommige landen is iOS nog wel marktleider als het om advertentieverkeer gaat, onder meer in Engeland. Daar is ook BlackBerry nog flink in gebruik.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond