Deel dit artikel
-

Android-gebruiker wil liever Apple-tablet

Android-gebruikers zijn niet erg honkvast als het om tablets gaat. Zeker veertig procent van de op Black Friday verkochte iPads hadden een Android-smartphone. Dat blijkt uit cijfers van InfoScout.

De nieuwe iPads – mini en Air – waren toppers vorige week bij grote Amerikaanse ketens als Walmart, Target en Best Buy. Android-tablets slaan minder aan, ondanks een grotere keuze aan toestellen.

Apple heeft in de VS een (gebruiks) marktaandeel van 84,3 procent op de tabletmarkt, volgens metingen van Chitika. Android-smartphones zijn daarentegen veruit in de meerderheid.

Wel lijken meer Android smartphonegebruikers naar Apple te switchen dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van Consumer Intelligence Research Partners op basis van een kleine steekproef.

Deel dit bericht

10 Reacties

Timothy van Linschoten

Hele dubieuze cijfers.
Uit een rapport van IDC blijkt dat het marktaandeel van Apple op de de tabletmarkt 32,4 % is? Dat verschilt nogal met de hier genoemde 84,3%?
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS24253413

Kan iemand die deze metingen serieus neemt mij vertellen waar het verschil ligt?

Timothy van Linschoten

En je kan het ook anders stellen; “iPad gebruikers hebben liever geen iPhone”

Jan Libbenga (Redactie Emerce)

Bron en toelichting toegevoegd, was zo wat onduidelijk.

Timothy van Linschoten

Jan, jij weet dus ook niet waar dit grote verschil in zit?
Lijkt me nogal relevant.

Of is het ‘not done’ om kritisch naar cijfers te kijken?

Vincent

Volgens mij zijn de cijfers van idc gebaseerd op marktaandeel in Noord US en de cijfers van appleinsider wereldwijd.

Redelijk goed te verklaren dan, toch?

Timothy van Linschoten

Vincent, Nee, IDC is wereldwijd. “IDC Worldwide Tablet Tracker”.

Is er dan echt niemand hier die kritisch naar cijfers kijkt?

Heel vreemd en veelzeggend..

Timothy van Linschoten

Oh, wacht, ik zie nu de toelichting. Het is andersom de cijfers van AppleInsider zijn alleen voor Noord Amerika.

Timothy van Linschoten

En waarom ik dit graag aankaart, is dat het merendeel van deze metingen en onderzoeken (die klakkeloos door de media gekopieerd worden), verkapte marketing uitingen zijn. En dus niet altijd werkelijk waarheidsgetrouw.

Jan Libbenga (Redactie Emerce)

Wereldwijd geeft altijd een ander beeld, omdat tablets en smartphones niet in elk land even goed verkrijgbaar zijn en ook niet overal populair zijn.

Cijfers van de Amerikaanse thuismarkt van Apple zijn wel degelijk van belang, zelfs los van de omvang van die markt en de grote hoeveelheid Apple Stores. De VS zijn leidend met trends die meestal door Europa gevolgd worden.

Er is altijd discussie over metingen. Wij (media) citeren rapporten, waar mogelijk met bronvermelding. Ik ben nog nooit marktonderzoeken tegengekomen die exact dezelfde cijfers laten zien.

Rob Smit

Dat komt omdat Google de nieuwe nexus 10 niet op tijd heeft uitgebracht. Ik behoor dus precies tot de groep zoals hierboven beschreven: blij met mijn android, maar omdat de iPad Air toch superieur is toch voor het eerst in mijn leven een Apple product. Wanneer ik de Nexus 10 II had kunnen krijgen voor de kerst had ik het wel geweten…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond