Deel dit artikel
-

Antoine Brouwer van Media Markt naar Blokker

Antoine Brouwer wordt de nieuwe directeur Omnichannel bij Blokker Holding. Hij moet de online omzet helpen verviervoudigen in de komende vier jaar.

Brouwer verlaat Media Markt, waar hij een vergelijkbare functie had, om de winkelformules van Blokker Holding een online impuls te geven. Hij treedt begin mei in dienst.

“Hij wordt in deze nieuwe functie verantwoordelijk voor het ontwerpen en implementeren van een leidende en integrale omnichannelstrategie voor Blokker Holding en haar werkmaatschappijen, die moet resulteren in een significante winstgevende omzetgroei.” Zo laat Blokker in een persbericht weten.

Het concern, eigenaar van formules als Xenos, Marskramer, Intertoys, Bart Smit en Leen Bakker, boekte over 2013 een online omzet van 79 miljoen euro. Dat was negentien procnet meer dan het jaar ervoor. Dat is lang niet genoeg om Blokkers digitale ambities voor de komende jaren te realiseren.

Blokker Holding wil in 2017 een internetomzet van driehonderd miljoen euro boeken.

Nog niet alle winkels hebben een eigen webshop. De zaken die dat wel hebben, zijn met hun digitale kanalen samen goed voor vier procent van de concernomzet.

De webshops in de sector Speelgoed kenden in 2013 een omzetgroei van zeventien procent, in de sector Wonen & Tuin van negentien procent en in de sector Huishoud – blokker.nl, marskramer.nl en cookandco.nl – een groei van 26 procent. Het bedrijf lanceert binnenkort webshops voor Xenos in Nederland en Duitsland en Blokker in België.

Brouwer is sinds 2011 werkzaam als Directeur E-commerce en later als Vice President Marketing & Multichannel bij Media Markt/Saturn in Nederland. Daarvoor bekleedde hij online posities bij T-Mobile en UPC.

Foto: fleea (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond