Deel dit artikel
-

App promotie steeds duurder

De kosten om apps te promoten zijn fors gestegen. Dat stelt mobiel marketingbedrijf Fiksu. Om een nieuwe app te promoten, betalen bedrijven 13 dollarcent per gebruiker bij Android, en 21 dollarcent bij iOS. Dat is een stijging van resp. 30 en 20 procent ten opzichte van vorig jaar.

Om het gebruik van een bestaande app te promoten, betalen merken 1,52 dollar per gebruiker; vijf procent meer dan in april 2013. Nagenoeg alle kosten die samenhangen met de promotie van apps zijn daarmee fors omhoog gegaan.

In het eerste kwartaal hebben grote merken behoorlijk wat geld aan apppromotie uitgegeven, maar dat lijkt nu wat af te zwakken.

Promotie van apps is moeilijk omdat er inmiddels erg veel van zijn. Zonder marketing en een hoge plaats in de Top 25 is het moeilijk om een app onder de aandacht te brengen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond