Deel dit artikel
-

Apple haalt wederom de hoogste merkwaarde

Apple blijft het meest waardevolle merk, volgens de jaarlijkse Interbrand 100. Het bedrijf behoudt zijn nummer 1 positie, maar de merkwaarde steeg nog eens met 43 procent.

Google eindigt op de tweede plaats, maar de merkwaarde steeg slechts bescheiden met 12 procent. Het merk draagt voor 120 miljoen dollar bij aan de omzet, bij Apple is dat 170 miljoen.

Microsoft bekleedt een vierde positie, en verdrong IBM naar een vijfde plaats.

Amazon belandt voor het eerst in de Top 10. Vorig jaar stond de retailer nog op de vijftiende plaats. De merkwaarde steeg 29 procent.

Opvallend is dat Facebook nog altijd op nummer 23 staat. Het was de snelste stijger in marktwaarde, met 54 procent groei. Nieuwkomers waren onder meer Lenovo, Huawei en PayPal.

De volledige lijst is hier na te lezen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond