Deel dit artikel
-

Apple maakt WiFi tracking moeilijk

WiFi tracking voor marketingdoeleinden wordt moeilijker met de introductie van iOS8. De iPhone gaat straks bij iedere scan willekeurige MAC-adressen doorgeven. Daardoor is niet langer met zekerheid het aantal bezoekers van een winkel vast te stellen.

De nieuwe functionaliteit is door een Zwitsers beveiligingsonderzoeker ontdekt.

In Nederland maakt de BAS Groep (iCentre, Dixons, MyCom) gebruik van WiFi-tracking. In de VS zijn het warenhuizen als Nordstrom en JC Penney die met WiFi tracking klantgedrag in kaart proberen te brengen.

Dat uitgerekend Apple hiermee komt is opvallend, aangezien het bedrijf met iBeacon juist een (Bluetooth)-technologie heeft gelanceerd om de locatie van bezoekers in ruimten vast te stellen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Hans Schipperijn

Die laatste alinea slaat echt de plank volledig mis.
iBeacon is helemaal niet ontworpen om de locatie van bezoekers in ruimten vast te stellen. Apple geeft ook aan dat je niet moet proberen met triangulatie een heatmap oid van je winkel te maken.
Ik heb het getest en het lukt je ook echt niet, de metingen van de afstand zijn veel te onnauwkeurig.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond