Deel dit artikel
-

‘Apple wil marketingafdeling versterken’

Apple wil zijn marketingafdeling verdubbelen, van driehonderd naar maximaal zeshonderd werknemers. Dat meldt AdAge op basis van anonieme bronnen. De afdeling was onder Steve Jobs nauwelijks gegroeid, maar daar komt verandering in.

Tot nu toe werkt Apple veel met externe bureaus, zoals TBWA/Media Arts Lab, Mono en Eleven uit San Francisco. Daarin komt volgens bronnen geen verandering in, maar er komen meer creatieven bij Apple zelf te werken. Die moeten de externe bureaus nog meer sturing geven, iets dat Steve Jobs in het verleden grotendeels in zijn eentje deed. Jobs vond Apple een productbedrijf, geen marketingorganisatie. De huidige CEO Tim Cook lijkt daar anders over te denken.

Het nieuws komt aan de vooravond van de presentatie van nieuwe in Cupertino vanavond. Daar zal Apple zo goed als zeker de opvolger van de iPhone 5 en een goedkopere iPhone presenteren. Wellicht dat iOS 7 ook meteen beschikbaar komt, net als de al eerder aangekondigde dienst iTunes Radio. Verder lijkt het erop dat Apple TV een belangrijke softwareupdate zal krijgen.

Insiders verwachten geen nieuwe iPads of Macs, en OS X 10.9 (de systeemsoftware voor Macs) lijkt nu pas eind oktober te worden gelanceerd. Emerce doet verslag via Twitter en de site.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond