Deel dit artikel
-

Apple tweede speler op markt voor slimme horloges

Apple heeft in het tweede kwartaal van 2015 3,6 miljoen exemplaren geleverd van de Apple Watch. Daarmee is het bedrijf de tweede speler op de markt na Fitbit, die er 4,4 miljoen verscheepte. Dat zegt marktonderzoeker IDC.

De volledige markt bestond in het tweede kwartaal volgens de marktvorser uit 18,1 miljoen stuks, 5,6 miljoen meer dan een jaar geleden. Volgens IDC heeft Apple zeker bijgedragen aan de populariteit van het slimme horloge. Andere grote leveranciers zijn Xiaomi, Garmin en Samsung.

Leveringen zeggen echter nog niets over de daadwerkelijke verkopen, en daarover doet Apple zelf ook geen mededelingen. Bovendien kwam de verkoop traag op gang, omdat Apple een geringe voorraad had en slechts aan enkele landen leverde.

Opvallend is de lage positie van Samsung, met 3,3 procent marktaandeel. Het Zuid-Koreaanse bedrijf was er juist vroeg bij met slimme horloges. De categorie overige mag ook niet worden onderschat. Hun marktaandeel is samen 31 procent.

Deel dit bericht

2 Reacties

job

Fitbit maakt geen horloges, maar activity trackers, waarvan SOMMIGE ook de tijd aangeven, maar zeker geen smartwatch zijn. Smartwachtes vergelijken met een activity trackers is apples (haha) met peren vergelijken.

Harry

Onzin. De categorie heet sporthorloge, en is wel even wat meer dan een fitnesstracker met een wijzerplaat.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond