Deel dit artikel
-

Appmarketing iPhone weer duurder

De kosten voor appmarketing zijn fors gestegen door de komst van iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Dat meldt marketingplatform Fiksu. Om een loyale iOS-gebruiker aan te trekken, betaalt een marketeer nu al gemiddeld 2,25 dollar. Dat was nog 1,86 dollar in augustus.

Een loyale gebruiker is volgens Fiksu iemand die een app ten minste drie keer gebruikt na het te hebben gedownload. En het valt niet mee om hem zover te krijgen. De marketingkosten zijn ten opzichte van vorig jaar 48 procent gestegen.

De komst van nieuwe smartphones als de iPhone 6 betekent meestal een hernieuwde interesse in apps bij gebruikers, maar ook worden oudere apps vaak weggegooid. Met de komst van iOS8 moesten gebruikers wel apps wissen, omdat ze ruimte tekort kwamen om de nieuwe systeemsoftware te installeren.

Bij Android zijn de marketingkosten (cost-per-launch) juist gehaald, hoewel dat wellicht nog gaat veranderen door de komst van bijvoorbeeld de nieuwe Nexus-modellen van Google. Ook de nieuwe iPads hebben invloed op de marketinguitgaven.

Deel dit bericht

3 Reacties

Hans Schipperijn

Dit is een normaal verschijnsel. Telkens als er een nieuwe iPhone of iOS komt is het tijd voor ‘de grote app – schoonmaak’. Als app ontwikkelaar moet je proberen weer bij de groep nieuw te installeren apps te zitten. App marketing bedrijven weten dit en gooien de prijs omhoog. Meestal zakt de prijs gewoon weer na een aantal maanden.

Wim

Zoals Hans ook al zegt.. Apple verdient zich toch al scheel aan alles. Hiermee weer f een boost en dan dalen de prijzen weer..

Jos

Appmarketing heeft niets te maken met de 70/30 tarieven die Apple hanteert, maar met de extra kosten die gemaakt moeten worden om een app onder de aandacht te brengen. Dat wordt lastiger nu het wemelt van de apps.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond