Deel dit artikel
-

Avontuur Superdirect kostte Sligro 1 miljoen euro

De deelname in de mislukte websupermarkt Superdirect heeft Sligro 1 miljoen euro gekost. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde jaarcijfers.

Volgens CEO Koen Slippens is het vooral de hoge derving (verlies van inkomsten) geweest die bij Superdirect de nek om hebben gedaan. Aan de locatie nabij Veldhoven lag het niet. In dit gebied wonen duizenden goedbetaalde werknemers van hightechbedrijven als ASML.

‘Het meest opvallende vond ik dat er buiten de reguliere winkelopeningstijden vrijwel niemand komt om een pakket boodschappen op te halen,’ stelt Slippens in een interview met de Levensmiddelenkrant vast. ‘Een onbemand afhaalpunt hoef je dus niet in te zetten ten behoeve van een 24 uurs service.’

Sligro nam begin 2013 een aandeel van 49 procent in de online supermarkt. Op 1 mei werd de vestiging gesloten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond