Deel dit artikel
-

Axel Springer reorganiseert rondom Digitaal

Uitgeverij Axel Springer reorganiseert zijn bedrijfsstructuur om de focus op digitaal uitgeven sterker naar voren te brengen. Uit de vandaag gepubliceerde jaarcijfers blijkt dat bijna de helft van de omzet afkomstig is uit online activiteiten.

De uitgever van titels als Die Welt en Bild, maar ook de mede-eigenaar van Zanox en vacaturesite Totaljobs reorganiseert. Dat werd vanochtend bekendgemaakt bij de presentatie van de jaarcijfers.

De omzet steeg met 2,3 procent tot 2,8 miljard euro.

Waar Axel Springer eerst nog regionale, landelijke en internationale printtitels had en daarnaast nog de internetactiviteiten ziet de organisatie er, na de verkoop van de kleinere titels, zo uit. Het bedrijf staat op drie pijlers: Abonnementen, Marketingdiensten en Rubrieksadvertenties.

Deze verandering is het resultaat van een heroriëntatie op de markt waarbij niet-kernactiviteiten zijn afgestoten en digitale activiteiten naar de kern zijn getrokken. Dat leidde ertoe dat de uitgeverij nu de helft van zijn omzet realiseert met digitale activiteiten.

De grootste groeier afgelopen jaar was de rubriek Classifieds met 22 procent.

Foto: dalbera (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond