Deel dit artikel
-

Banen weg bij ING vanwege digitale transitie

Bij ING Nederland verdwijnen 2.300 voltijdsbanen en wereldwijd zevenduizend banen omdat de bank de klantervaring wil verbeteren door een geïntegreerd bankplatform te ontwikkelen waarin de omnichannelcapaciteiten van Nederland en het relatiemodel en de adviescapaciteiten van België worden gecombineerd.

De beoogde combinatie moet volgens de bank schaalvoordelen opleveren, ‘met één waardepropositie, één strategie, één systeem, één cultuur en één organisatie’.

Van 2016 tot 2021 wil ING 800 miljoen euro te investeren in deze digitale transformatie, waarbij ‘we een gemakkelijk uit te breiden platform bouwen om tegemoet te komen aan aanhoudende commerciële groei, een verbeterde klantbeleving en snellere levering van nieuwe producten.’

Het betekent volgens CEO Ralph Hamers ook dat een aantal functies aanzienlijk zal veranderen en dat banen gaan verdwijnen. ‘Het zou kunnen betekenen dat de locatie van de functie verandert. En het zou kunnen betekenen dat de functie in de toekomst verdwijnt.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond