Deel dit artikel
-

Banken komen met retourpinnen

Een artikel terugbrengen naar de winkel en het aankoopbedrag via de betaalautomaat op je bankrekening retour ontvangen. Dat kan nu bij winkels die via de Rabobank Retourpinnen aanbieden. Retailer Score is met 80 locaties de eerste met de omgekeerde pintransactie kunnen.

Klanten die reeds betaalde artikelen terugbrengen naar de winkel, steken de pas in de betaalautomaat, waarna de winkelier aan zijn kant opdracht geeft het aankoopbedrag te retourneren. Na een geslaagde opdracht ontvangt de klant een ondertekende retourpinbon als bewijs. De volgende werkdag wordt het bedrag bijgeschreven op rekening van de klant.

Rabobank is er als eerste bank klaar voor om ondernemers de dienst Retourpinnen aan te bieden. Ook ABN AMRO en ING introduceren Retourpinnen voor ondernemers in 2014.

Nederlandse banken introduceren Retourpinnen op verzoek van winkeliers. Door Retourpinnen wordt het gebruik van de betaalpas gemakkelijker voor de klant. Bovendien hoeft de winkel minder wisselgeld in de kassa te hebben.

Retourpinnen is geschikt voor alle betaalpassen. Wel geldt de optie alleen voor aankopen die ook met een pas zijn afgerekend. Contante betalingen, betalingen met cadeaubonnen, tegoedvouchers en betalingen met iDEAL en Chipknip komen niet in aanmerkingen voor Retourpinnen. Ondernemers hebben geen nieuwe betaalterminal nodig, zij kunnen Retourpinnen aanvragen bij hun bank.

Deel dit bericht

4 Reacties

John

Hier word ik wel blij van, want ik vind het niks om een tegoed te krijgen die ik in dezelfde winkel moet opmaken.

Tom van der Laan

Eindelijk ook in Nederland en een goede innovatie. Dit is in het buitenland (Spanje) al jarenlang mogelijk bij bepaalde ketens.

Johan

@John, dit heeft niet zoveel met de mogelijkheid van retourpinnen te maken. Dit doen winkels in plaats van geld terug geven. Zo verkleinen ze hun financiële risico’s. Ben het wel met je eens dat zeer irritant en achterhaald is tegenwoordig.

Het retourpinnen zelf is een uitstekende ontwikkeling die wat mij betreft er 10 jaar geleden al had moeten zijn. Relatief grote bedragen zoals een broek van 240 euro aan contanten teruggeven is zowel voor de consument als de winkel zelf vervelend. De consument zit opgezadeld met onnodig veel contant geld wat weer extra moeite kost om dit bij een bank te storten en de winkel moet veel wisselgeld geven.

albin

dit kan in het buitenland al minimaal 10 jaar. ‘T werd ’n keer tijd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond