Deel dit artikel
-

Bas de Vos krijgt leiding NOBO

De directeur van Stichting Kijkonderzoek, Bas de Vos, krijgt tevens de leiding over het Nederlands Online Bereiksonderzoek. Dat is het initiatief bereiksonderzoek voor sites en apps.

De Vos wordt in deeltijd de eindverantwoordelijke over NOBO en neemt het digitale werk van Wouter Hulst over. Hij deed dat vanuit de groep exploitanten van Vinex.

De organisatie zegt binnenkort de eerste NOBO-resultaten te zullen gaan publiceren. Die bevatten zowel de bereikscijfers van websites en apps als de digitale kijkcijfers. De combinatie van SKO- en VINEX-cijfers is een brede vertegenwoordiging van de Nederlandse online mediamarkt, cijfers op basis waarvan adverteerders en mediabureaus reclame inkopen.

Binnen zijn nieuwe functie wordt van De Vos ook gevraagd om de NOBO-organisatie toekomstbestendig te maken.

Foto: Chad Cooper (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond