Deel dit artikel
-

Bedrijfsleven omarmt nieuwe taxibedrijven

Twintig procent van de ondernemingen die door de Amerikaanse Association of Corporate Travel Executives werden ondervraagd geven aan dat zij hun personeel toestaan te rijden via Uber en Lyft. Nog eens 20 procent overweegt het in plaats van veel duurdere taxi’s.

Het aantal zakelijke gebruikers dat met Uber en Lyft rijdt, is de laatste maanden met tien procent toegenomen. In de New York Times spreekt Barry Padgett van reisbudget specialist Concur van een ‘wezenlijke verandering’.

Kosten spelen een rol, maar ook gemak. Zo hoeven passagiers niet af te rekenen omdat hun app dat al voor ze doet. Ook krijgen bedrijven meer inzicht in het reisgedrag van hun werknemers.

De taxibedrijven zelf springen ook in op deze behoefte. In november is Lyft het programma Lyft for Work gestart. In juli begon Uber met Uber for Business, waarvoor de belangstelling ‘enorm positief’ is. Uber heeft nu duizenden zakelijke klanten.

Zakenbank Morgan Stanley heeft Uber aan haar reisprogramma toegevoegd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond