Deel dit artikel
-

Bedrijven krijgen reclameoptie in Google+

Reclame is ook bij Google geen vies woord meer voor zijn profielensite Google+. De aanpak en verschijningsvorm is echter wat anders en minder storend dan op Facebook.

Het reclameprogramma gaat namelijk niet draaien ín Plus maar wel ten dienste van Plus. Er komt een uitbreiding van Google AdWords Express, dat zich richt op kleine en middelgrote bedrijven om eenvoudig tegen een vast tarief reclame op internet te kunnen maken.

Bedrijven met een profiel op Google+ krijgen in de komende weken en maanden de mogelijkheid om reclame te creëren die naar hun Pluspagina verwijst. De uitingen komen niet op de profielensite zelf te staan, maar op de gangbare commerciële posities in Search, Mail, Maps en het Display Network.

De positionering van de reclame-uitingen is wezenlijk anders dan op Facebook. Laatstgenoemde toont de reclame in en rondom de reguliere berichtenstroom uit iemands sociale netwerk. Die vermenging van commercie en persoonlijke berichtgeving leidt onder steeds meer trouwe gebruikers tot ergernis. De proef waarbij iedere willekeurige onbekende nu voor een dollar iedere andere Facebookgebruiker kan benaderen, wordt lang niet door iedereen gewaardeerd.

Google probeert een zekere mate van urgentie op te wekken door vroege resultaten met Plusreclame te delen. Christian Ostlien zegt: ”Reclame in de zoekmachine met sociale extensies levert tussen de vijf en tien procent meer kliks op.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Harrie

Met die 3 nerds die actief zijn zou ik nog geen euro aan google + besteden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond