Deel dit artikel
-

Belg minder gecharmeerd van e-mailmarketing

E-mailmarketingcampagnes scoren beter in Nederland dan in België. Dat blijkt uit een vergelijkend onderzoek van WYZ, een joint-venture van Wijs en het Nederlandse marketingbureau Yourzine.

Campagnes uit de telecomhoek worden in Nederland 30 procent vaker geopend. Bij de mailings van retailers bedraagt de kloof zelfs 20 procent.

Ontvangers willen enkel relevante communicatie, en Belgen kijken kritischer naar de inhoud.

Gepersonaliseerde mailings doen het over het algemeen beter, in beide landen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jochem Nuij

Opvallend artikel, aangezien onze mailings in België niet slechter scoren dan de mailings die we in Nederland doen. De boodschap is ‘gewoon’ commercieel en in beide landen identiek (gemakkelijke oplossing om een pakket te verzenden voor kleine bedrijven).

Heeft iemand een link naar het hele onderzoek?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond