Deel dit artikel
-

Belgacom groeit ondanks concurrentiedruk

Telecombedrijf Belgacom presteerde in het derde kwartaal van 2014 naar eigen zeggen operationeel sterk via haar merken Proximus en Scarlet, ondanks de verhoogde concurrentiedruk. Er kwamen 72.000 postpaid en 46.000 prepaid klanten bij.

Ook noteerde het bedrijf 33.000 nieuwe tv-abonnees. Dominique Leroy, gedelegeerd bestuurder van Belgacom, spreekt over ‘dubbelcijferige groei’, mede dank zij de TV Replay-dienst voor Proximus tv klanten.

De totale onderliggende opbrengsten van de Belgacom Groep voor het derde kwartaal van 2014 bedroegen 1,487 miljard euro, ongeveer 1 procent minder dan vorig jaar. De opbrengsten uit de kernactiviteiten van Belgacom stegen met 1,1 procent. De onderliggende EBITDA kwam uit op 431 miljoen euro.

In het derde kwartaal van 2014 investeerde Belgacom 198 miljoen euro in haar vaste en mobiele netwerken, alsook in de verbetering van haar IT-systemen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond