Deel dit artikel
-

‘Bel-me-niet Register moet ook gelden voor ex-klanten’

Consumenten die zijn ingeschreven bij het Bel-me-niet Register worden toch regelmatig benaderd door telemarketeers. Wettelijk mag dat als zij eerder klant waren bij het bellende bedrijf. De Consumentenbond vindt dat onwenselijk. Álle ingeschreven consumenten zouden gevrijwaard moeten zijn van verkooptelefoontjes.

De Consumentenbond heeft ruim 4000 panelleden ondervraagd. Van hen is 80 procent ingeschreven in het Bel-me-niet Register. 89 procent zegt in het afgelopen jaar één of meerdere keren ongevraagd te zijn gebeld door een bedrijf of instantie. Bedrijven mogen consumenten die ingeschreven staan in het register niet bellen, tenzij zij ooit klant zijn geweest.

Hoe lang een ex-klant mag worden benaderd, is niet vastgelegd. Onzinnig, zegt Bart Combée, directeur Consumentenbond. ‘Mensen zeggen niet voor niets een overeenkomst met een bedrijf op. Dan geeft het geen pas om deze mensen tot in lengte der dagen lastig te vallen.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond