Deel dit artikel
-

Bereik zorgverzekeraars vooral via sociale media

Nederlandse zorgverzekeraars bereiken de meeste mensen via sociale media. De 56 zorgverzekeraars hebben samen bijna 600.000 volgers. Ruim de helft hiervan volgt zorgverzekeraars op Facebook. Instagram blijft opvallend ver achter. Dat blijkt uit gegevens van Buzzcapture.

Van alle social mediakanalen hebben de meeste Nederlandse zorgverzekeraars een account op Twitter (86 procent). Ook op Facebook (75 procent) en LinkedIn (71 procent) is een ruime meerderheid vertegenwoordigd. Op YouTube en Google+ heeft ongeveer de helft een account en slechts 23 procent is aanwezig op Instagram.

Toch wordt het beeld ietwat vertekend door het hoge aantal fans van UnitedConsumers (100.069), maar ook zonder deze uitschieter hebben de verzekeraars de meeste fans verzameld op dit kanaal.

Op Facebook heeft UnitedConsumers met afstand de meeste fans en laat hiermee Zilveren Kruis Achmea en Ditzo achter zich. De top-3 per platform verschilt overigens sterk. Zo heeft Interpolis met afstand de meeste Instagramvolgers en heeft Ditzo de meeste YouTube-abonnees, maar zijn ASR en DeltaLloyd de grootste op LinkedIn. Menzis heeft veel Twittervolgers, terwijl het niet bij de top-10 met de meeste Facebookfans staat.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Piet

Wie had dat 10 jaar geleden gedacht?!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond