Deel dit artikel
-

Bevestigd: Yoox en Net-a-Porter fuseren

Twee van Europa’s grotere online modewinkels, Yoox en Net-a-Porter, gaan samen. Het fusiebedrijf heeft een gezamenlijke omzet van 1,3 miljard euro en een winst (ebitda) van 108 miljoen euro.

Dat maakten de bedrijven zojuist bekend aan de markt (PDF).

Yoox uit Italië en Net-a-Porter uit Engeland werken beide op Europese schaal, maar zeggen elkaar geografisch vooral aan te vullen. Ze richten zich allebei op het wat luxere kledingsegment.

Het nieuwe bedrijf zal na het samengaan doorgaan onder de naam YOOX Net-A-Porter Group. Of de twee winkels als afzonderlijke labels blijven functioneren zal de toekomst moeten wijzen. CEO Federico Marchetti van Yoox wordt de baas van de nieuwe winkel.

De winkels zijn samen goed voor maandelijks 24 miljoen unieke bezoekers, hebben twee miljoen betalende klanten die gezamenlijk 5,8 miljoen orders plaatsten in 2014.

Na afronding van de fusie willen de bedrijven tweehonderd miljoen euro uit de markt halen om te kunnen investeren in groei en de integratie. Marchetti geeft (weer) nadrukkelijk aan dat hij daar openstaat voor toetreding van nieuwe strategische aandeelhouders.

Net-a-Porter en Yoox zijn actief met winkels op meerdere domeinen: net-a-porter.com, mrporter.com, thecorner.com, shoescribe.com, yoox.com en theoutnet.com. Van de klanten komt 28 procent uit de V.S, 15 procent uit Engeland, 7 procent uit Italië, 30 procent uit de rest van Europa en 15 procent uit Azië.

Foto: Herry (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond