Deel dit artikel
-

Björn Borg levert online orders binnen een uur

Kledingmerk Björn Borg gaat tegen rond kerstmis online bestellingen binnen een uur aan huis afleveren bij de klant.

De orders worden geleverd vanuit de eigen winkels. Hoewel Nederland het grootste land is qua online omzet, wordt deze bezorgoptie vooralsnog enkel op de thuismarkt Zweden aangeboden. Daar heeft Björn Borg tientallen winkels.

E-commercebaas Noelia Guinon vertelde vanochtend op Emerce’ congres eRetail Europa ook dat ze online orders vanuit de winkels direct aan geselecteerde hotels gaat leveren, althans aan hun shoppende gasten.

Centraal bij de nieuwe afleveropties is het nieuwe centrale distributiecentrum. Tot begin dit jaar werkte het modemerk vanuit drie locaties, nu vanuit één inventaris in Zweden.

De online omzet groeide in 2014 met tachtig procent. Voor dit jaar en de komende jaren verwacht Guinon een vergelijkbaar groot aantal. “Het houdt aan dus daar ligt de focus.”

Nederland is online de grootste markt voor Björn Borg, Zweden de tweede, gevolgd door Engeland en Amerika.

Gezien de verwachte groei van het betrekkelijk kleine merk, dat ondergoed en sportkleding levert, wordt overwogen een nieuw distributiecentrum in gebruik te nemen. “Wat meer naar het zuiden” om sneller te kunnen leveren, ook naar Amerika.

Qua marketing zal het merk zich niet snel op het terrein van de kortingen begeven. “Ik verwacht dat je dat omwille van loyaltydoeleinden althans steeds minder zal zien. Service wordt leidend.”

Foto: Rob Briscoe (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond