Deel dit artikel
-

Black Friday rustiger door onlineverkoop

Black Friday, de dag na Thanksgiving Day waarop Amerikanen massaal inkopen doen voor het kerstseizoen, is dit jaar rustiger verlopen. Vermoedelijk omdat steeds meer mensen online bestellen.

De winkels in de VS werden vrijdag minder goed bezocht dan in voorgaande jaren, ook al omdat veel retailers al op de avond van Thanksgiving Day open gingen.

Volgens IBM, dat traditioneel metingen rond de feestdagen verricht, lagen de online verkopen rond drie uur in de middag zo’n 8 procent hoger dan vorig jaar, maar het bedrijf gaat uit van 13 procent groei.

Er werd overigens per persoon gemiddeld minder uitgegeven, namelijk 138,63 dollar per jaar. Gebruikers die via de desktop bestelden, gaven meer uit dan mobiele gebruikers. Apple gebruikers besteedden (iets) meer dan Android gebruikers. Mobiel verkeer was dit jaar goed voor 26 procent van alle verkopen.

Sommige sites konden de drukte niet aan. Op Thanksgiving zelf lag BestBuy.com er twee keer uit.

De online klapper moet nog komen. Pas maandag – Cyber Monday – zullen veel webwinkels hun prijzen verlagen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond